Camo in tourneys

General chat about all things paintball related... spit it out in here!

Moderator: Moderator

Postby Speedy on Fri Sep 24, 2004 2:33 pm

Niet alle terreinen gebruiken camo integendeel. Feit is dat als je paintball gaat beoefenen in een bos je camo niet kan wegdenken, nu, sind enkele jaren is het in Vlaanderen verboden te Paintballen in bosgebied wegens ondergebracht als schietstand (dit is verboden in bos)dus dat probleem zal uiteindelijk zichzelf oplossen afgezien van wat zwartwerkers en amateurs.
Paintball als sport wordt nooit meer beoefent in bossen, door verschillende redenen zoals geen media aandacht mogelijk (in tegenstelling tot bv een stadium waarop sup'air gespeeld wordt), weinig aantrekkelijk voor toeschouwers, passieve aspect zoals sluipen en wachten worden vervangen door actieve aspecten zoals sprinten, sliden en duiken waarbij zowel conditie, techniek en taktiek tegenwoordig best in orde moeten zijn wil je ietwat van betekenis zijn op een veld. Daarbij het slechte daglicht waarin paintball verkeerd door het feit dat we "wapens" gebruiken, dat er meermaals extreme groeperingen het als training gebruikten of gewoon het feit dat mensen het associëren met oorlogje of Rambo'tje spelen. Hou sport en spel gescheiden van politiek en ideologie, is de enige manier om ooit als sport erkend te worden en van een hoop ellende af te zijn.
;)
Speedy
Cpt. Crossfire
Speedy
Rental
 
Posts: 12
Joined: Fri Sep 24, 2004 2:17 pm
Location: w+o vl

Postby Killer-instinct on Fri Sep 24, 2004 6:58 pm

Speedy wrote:Niet alle terreinen gebruiken camo integendeel.

afgezien van wat zwartwerkers en amateurs.


Zijn er in eeklo geen camoflage overals, of vergis ik mij?

Die zwartwerkers en amateurs , waar gij over spreekt, die bieden betaalbaar paintball aan, en geloof mij, er zijn er daar bij die goed uit de voeten kunnen. Misschien potentiele leden of competitiespelers in spe, maar U heeft ze al geklasseerd als amateurs. Heeft U er dan al tegen gespeeld cpt Speedy?

Er wordt hier zeer snel een oordeel geveld door competitiespelers die denken dat zij de enige zijn die het goed voor hebben met paintball, en dit in het nadeel van de 'amateurs'. Maar denk eens na alvorens jullie de 'amateurs' veroordelen, als zij niet komen paintballen en materiaal kopen, zullen de grote merken niet meer verkopen en zullen die genoodzaakt zijn te stoppen met de tornooien, die jullie spelen, te sponseren. :!: :!: :!:
Als wapens verantwoordelijk zijn voor moord, is een pen dan verantwoordelijk voor schrijffouten?
Killer-instinct
Serious Sam
 
Posts: 52
Joined: Mon Sep 06, 2004 3:24 am
Location: Wondelgem / Gent

Postby ByTe on Fri Sep 24, 2004 7:25 pm

Killer-instinct wrote:
Speedy wrote:Niet alle terreinen gebruiken camo integendeel.

afgezien van wat zwartwerkers en amateurs.


Zijn er in eeklo geen camoflage overals, of vergis ik mij?

Die zwartwerkers en amateurs , waar gij over spreekt, die bieden betaalbaar paintball aan, en geloof mij, er zijn er daar bij die goed uit de voeten kunnen. Misschien potentiele leden of competitiespelers in spe, maar U heeft ze al geklasseerd als amateurs. Heeft U er dan al tegen gespeeld cpt Speedy?

Er wordt hier zeer snel een oordeel geveld door competitiespelers die denken dat zij de enige zijn die het goed voor hebben met paintball, en dit in het nadeel van de 'amateurs'. Maar denk eens na alvorens jullie de 'amateurs' veroordelen, als zij niet komen paintballen en materiaal kopen, zullen de grote merken niet meer verkopen en zullen die genoodzaakt zijn te stoppen met de tornooien, die jullie spelen, te sponseren. :!: :!: :!:



no offence, maar hoe kan iemand die in't zwart paintball organiseerd het goed voor hebben met de sport?
Als hij er mee gepakt word door de overheid, komt het weeral in een slecht daglicht.
als iemand paintball organiseerd op een terrein wat niet in orde is qua vergunnen, etc.. , dan kunnen die wat daar gaan spelen ook nog eens mee in de misserie komen, en als ge er met uw eigen materiaal gaat spelen hebt ge nog eens de pech dat ze uw materiaal in beslag nemen.
Dan zijt ge dus wel deftig gekl**t met 'betaalbaar' paintball.


Paintball is in mijn ogen voor iedereen betaalbaar, ge beslist zelf hoeveel ge eraan uitgeeft. Maar speel het spel binnen de wettelijke regels.

en zit hier aub ni te flame dat de competitie spelers hier uit de hoogte doen, daar zijn er veel van die al jaren veel tijd en geld erin hebben gestoken om hun hobby/sport zien te groeien, en is het dus vanzelfsprekend dat ze niets moeten hebben van personen die 'wild' spelen.
't zijn zij niet die het verbod op bosterreinen nodig vonden, maar die geweldige 'groene' overheid van enkele jaren terug.

en die willen ni liever hebben dat meer volk recreatief en competitief paintball speelt.
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby darkdust on Fri Sep 24, 2004 9:55 pm

ja, jammer genoeg doen sommige mensen alles volgens de regels en zijn er een paar die hun kloten er aan vegen, en wie zal daar het slachtoffer van worden ????????????????????????????????????????
tuurlijk de mensen die alles volsens de regels doen.
darkdust
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Sep 21, 2004 7:28 pm

Postby darkdust on Fri Sep 24, 2004 10:01 pm

Heeft U er dan al tegen gespeeld cpt Speedy?
kom je zondag naart de xxx challenge dan kun je eens bewijzen.
darkdust
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Sep 21, 2004 7:28 pm

Postby Killer-instinct on Sat Sep 25, 2004 4:11 pm

ByTe wrote:en zit hier aub ni te flame dat de competitie spelers hier uit de hoogte doen, daar zijn er veel van die al jaren veel tijd en geld erin hebben gestoken om hun hobby/sport zien te groeien, en is het dus vanzelfsprekend dat ze niets moeten hebben van personen die 'wild' spelen.


Flamen is nie mijn bedoeling maar ik krijg het wel op m'n heupen als er steeds negatief gereageerd word door die competitie spelers naar die 'anderen' toe. En ja ik vind dat ze soms uit de hoogte doen. Alleen zij hebben het goed voor met paintball zeker? Het zijn geen heiligen, t'zijn ook maar mensen.

En ik weet ook dat het uitbaten in een bos of wat dan ook zonder de nodige papieren niet deugd. Als sportschutter moet je mij niet overtuigen dat er cowboys zijn en idd die verpesten de zaak voor de 'goeien'.

Mijn idee is dat de echte speedballspelers niet echt verzot zijn op de wodballplayers omdat het te 'militair' overkomt en zo het paintballimago verbrot. Omgekeerd evenveel waarheid,denk ik, de woodballplayers vinden het allemaal maar nep die sup-airs,niet realistisch. Maar wie is dan de beste? Een speedballer die gemiddeld een 500 paints verschiet in 4 a 5 min, op een open terrein; of de woodballplayer die misschien 500 paints verschiet in 4 a 5 uur, op een terrein waar wegsteken een kunst is? Elk heeft zijn goede en slechte kantjes, de speedballplayer gaat voor een goede rush en hoopt dat één van zijn vele paints iemand raakt, de woodballplayer wacht dan iets meer af om dat ééne moment te krijgen om iemand te markeren. Het zullen altijd 2 tegenpolen blijven, maar of er ooit een kant en klaar antwoord komt op de vraag wie is de beste en wie is het meest geschikt om te paintballen, dat denk ik niet. :!:


Het is zeker niet mijn bedoeling om de competitiespelers hier af te breken, maar het is mij persoonlijk al een paar keer opgevallen dat als je naar een tornooi gaat en men vraagt wat je speelt en waar, dat hun reactie al voldoende is om hun antwoord te weten. Ze denken bijna luidop: "ach ge zijt er zo eene, da's niks vergeleken bij speedball".

Het kan best zijn dat ik maar een mietje ben op een speedballveld, maar ja, er moeten er van alle soorten zijn. :oops:
Als wapens verantwoordelijk zijn voor moord, is een pen dan verantwoordelijk voor schrijffouten?
Killer-instinct
Serious Sam
 
Posts: 52
Joined: Mon Sep 06, 2004 3:24 am
Location: Wondelgem / Gent

Postby Killer-instinct on Sat Sep 25, 2004 4:17 pm

darkdust wrote:
Heeft U er dan al tegen gespeeld cpt Speedy?
kom je zondag naart de xxx challenge dan kun je eens bewijzen.


Dit is typisch gedrag van competitiespelers, ervan uitgaan dat woodballspelers prutsers zijn.

Ik hoef mij nie te bewijzen, speedballplayers willen zich precies altijd bewijzen. :evil: maar waarom?
Als wapens verantwoordelijk zijn voor moord, is een pen dan verantwoordelijk voor schrijffouten?
Killer-instinct
Serious Sam
 
Posts: 52
Joined: Mon Sep 06, 2004 3:24 am
Location: Wondelgem / Gent

Postby ByTe on Sat Sep 25, 2004 4:27 pm

Mijn idee is dat de echte speedballspelers niet echt verzot zijn op de wodballplayers omdat het te 'militair' overkomt en zo het paintballimago verbrot. Omgekeerd evenveel waarheid,denk ik, de woodballplayers vinden het allemaal maar nep die sup-airs,niet realistisch.



vergeet ff niet dat er veel zijn die al jaren spelen en die begonnen zijn als woodspeler.
stel uzelf eens de vraag hoe het dan komt dat deze spelers (waaronder ik ook) niet terug woods spelen ipv speedball. ;)

btw, wat moet er eigenlijk realistisch zijn aan paintball?
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby Killer-instinct on Sat Sep 25, 2004 4:41 pm

ByTe wrote:
stel uzelf eens de vraag hoe het dan komt dat deze spelers (waaronder ik ook) niet terug woods spelen ipv speedball. ;)

btw, wat moet er eigenlijk realistisch zijn aan paintball?


Zeg jij mij eens waarom je niet terug wood speler wordt? ik kan moeilijk een antwoord geven aangezien ik geen speedball speler ben. ( nog niet :wink: )

Je wegsteken achter een opgeblazen in fel gekleurde ballon vind ik niet realistisch. Een boom, een struik, een kotje , dat is realistischer.
Een battle in open veld, niet realistisch; een battle in een bebost gebied, realistischer. De verschoten hoeveelheid paints per spel is ook onrealistisch in vergelijking met woodball.
Als wapens verantwoordelijk zijn voor moord, is een pen dan verantwoordelijk voor schrijffouten?
Killer-instinct
Serious Sam
 
Posts: 52
Joined: Mon Sep 06, 2004 3:24 am
Location: Wondelgem / Gent

Postby ByTe on Sat Sep 25, 2004 5:38 pm

Zeg jij mij eens waarom je niet terug wood speler wordt?



voor mij persoonlijk wat ik beter vind aan speedball:

de adrenaline kick die bij elke game terugkeert.
de mogelijkheden (bvb qua opstellingen van't veld)
het teamwork (imho nog belangrijker dan bij woods)
dat elke fout die men maakt onmiddelijk wordt afgestraft, waardoor ge dus bvb moet leren van in een fractie v/e seconde onder druk instinctief de juiste beslissing te maken voor elke move, rush, ...
het continu gezoef van paintballs langs men oren.
de frustratie die ge onmiddelijk kunt zien van uwe tegenstander als ge hem uitgeschoten hebt. :)
het arena effect.


maar je kan het best zelf ondervinden natuurlijk, ik ga ook niet zeggen dat het voor iedereen zo is.


*edit*

min puntje vergeten : 'dat het voor mij te verslavend is' :)
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby Killer-instinct on Sat Sep 25, 2004 6:35 pm

ByTe wrote:
Zeg jij mij eens waarom je niet terug wood speler wordt?



voor mij persoonlijk wat ik beter vind aan speedball:

de adrenaline kick die bij elke game terugkeert.
de mogelijkheden (bvb qua opstellingen van't veld)
het teamwork (imho nog belangrijker dan bij woods)
dat elke fout die men maakt onmiddelijk wordt afgestraft, waardoor ge dus bvb moet leren van in een fractie v/e seconde onder druk instinctief de juiste beslissing te maken voor elke move, rush, ...
het continu gezoef van paintballs langs men oren.
de frustratie die ge onmiddelijk kunt zien van uwe tegenstander als ge hem uitgeschoten hebt. :)
het arena effect.


maar je kan het best zelf ondervinden natuurlijk, ik ga ook niet zeggen dat het voor iedereen zo is.


*edit*

min puntje vergeten : 'dat het voor mij te verslavend is' :)


bij mij is ook elk spel ok qua adrenaline;
positiespel is ook belangrijk en gevarieerd;
teamwork is even belangrijk, alleen doe je nie veel;
snel reageren is ook belangrijk, misschien iets meer bij speedball (geef ik toe);
het gezoef is er ook maar minder, ze vliegen kapot tegen de bomen en in de takken en we (ver-)schieten minder geld weg.
die frustratie bij de tegenspeler horen we achteraf wel na het spel, tussen de blaadjes door zie je niet altijd hun reacties;
het arena effect, tja ik heb nog nooit gespeeld onder toezicht, maar kan ik mij wel inbeelden dat het vleugeltjes geeft.

Ik denk niet dat het heel veel scheelt da woodbal en speedbal qua ervaring en sensatie. De omgeving is het grootste verschil denk ik.

Maar HET minpunt aan speedball is wel de prijs, mensen die het tegendeel beweren dat je geen fortuin verschiet, zijn of te wel gesponserd, snel geschoten,slechte spelers of hollanders die hun teamgenoten het knallen laten doen :P :P

Kom jij morgen naar de XXX in EEklo en om hoe laat begint da trouwens?
Als wapens verantwoordelijk zijn voor moord, is een pen dan verantwoordelijk voor schrijffouten?
Killer-instinct
Serious Sam
 
Posts: 52
Joined: Mon Sep 06, 2004 3:24 am
Location: Wondelgem / Gent

Postby ByTe on Sat Sep 25, 2004 7:21 pm

Maar HET minpunt aan speedball is wel de prijs, mensen die het tegendeel beweren dat je geen fortuin verschiet, zijn of te wel gesponserd, snel geschoten,slechte spelers of hollanders die hun teamgenoten het knallen laten doen

Kom jij morgen naar de XXX in EEklo en om hoe laat begint da trouwens?



't is te zien wat je een fortuin noemt, ben zelf een jaar werkloos geweest en speelde toen nog 1 à 2 keer in de maand competitie, hangt gewoon af waar ge uw prioriteiten legt,
uiteindelijk is het voor mij meer een lifestyle geworden.



ben morgen samen met men teamm8's in Eeklo.
denk rond een uur of 9 dat het begint
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby Shocker on Fri Jan 14, 2005 7:48 pm

Tjonge, jonge, jonge....... dit is wel grappige lectuur anders.

P.
Shocker
Rental
 
Posts: 21
Joined: Sun Sep 05, 2004 6:26 pm
Location: Field: Ossendrecht NL

Postby John_P. on Sun Jan 16, 2005 7:25 pm

Shocker wrote:Tjonge, jonge, jonge....... dit is wel grappige lectuur anders.

P.


Vind het alleen jammer dat sommigen het zien als oorlogje spelen.
Image
John_P.
Newbie
 
Posts: 2
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:15 pm
Location: Holland

Postby Shocker on Wed Jan 19, 2005 7:51 pm

Heeft de tijd stilgestaan of zoiets?....... Deze topic lijkt zo uit 1990 te komen toen we met paintball begonnen in België, dan was er al discussie over camo of niet.... en dan was er de kwestie pompwapens vs semi-auto.
:lol:
Shocker
Rental
 
Posts: 21
Joined: Sun Sep 05, 2004 6:26 pm
Location: Field: Ossendrecht NL

PreviousNext

Return to Paintball Chat

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron