Camo in tourneys

General chat about all things paintball related... spit it out in here!

Moderator: Moderator

Camo in tourneys

Postby FUBAR on Sat Sep 11, 2004 12:32 pm

Hi all,

I was wondering is someone knew why some paintball leagues forbid to wear camo clothing?

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby ByTe on Sat Sep 11, 2004 1:18 pm

imho omdat overheden en buitenstaanders die niks van paintball kennen, denken dat mensen met camo kleding en markers die op echte wapens lijken lid zijn van één of andere para millitairische organisatie. (In Genk kan men het vergeten van ooit een paintball evenement te organiseren omdat de burgermeester er daar zo over denkt).
En aangezien de firma's die millioenen €'s in de paintball scene steken dat liever niet hebben is er dat verbod.
een standpunt wat ik volledig steun.

er staat hier ergens op't forum een link van een organisatie die aan groepen materiaal verhuurt dat uitziet gelijk echte M16's.
Iets wat volgens mij bij wet verboden is en paintball negatief weergeeft.

Ik weet dat veel beginnende paintballers ermee beginnen met het gedacht van soldaatje te spelen en alles zo realistisch mogelijk willen nadoen, dat was 7 jaar geleden ook men eerste beeld van de sport, maar 't is helaas iets wat men beter uit zijn hoofd zet aangezien buitenstaanders er dan een heel ander (negatief) beeld van krijgen.
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Verboden of niet verboden.

Postby ice on Mon Sep 13, 2004 1:08 pm

Ikzelf ben ook een lid van een kleine team die voor het moment nog geen tornooien speelt. voorlopig spelen wij allemaal nog in camo maar wij hebben ook gehoord en gelezen over de wet dat het dragen van camo op tornooien verbied!

ik ben zowel voor als tegen: ik kan hun punt begrijpen met de fenomenen die de laatste jaren gebeuren dat men steeds meer en meer voorzichtig moet zijn i.v.m terroristische organisaties en dat buitenstaanders dit weleens snel met elkaar durven linken.
aan de andere kant ben ik tegen omdat ik vind dat je zo alles moet afschaffen. Zwart mogen ze dan ook niet meer gebruiken want dit legt dan de link met het SWAT en kan ook aanzetten tot...
ikzelf vind het gemakkelijk om in camo te spelen omdat je minder gezien word op het speelveld en het oogt mooier.

we moeten natuurlijk altijd voorzichtig zijn met het fenomeen rond paintball want hier in ons kleinschalig landje is dit nog niet zodanig bekend dat veel mensen er nog schrik van hebben om hun zonen of dochters dit te laten doen als hobby!!!

Bij ons op het plein staan we het wel toe dat er gespeeld word in camo maar misschien zal dit met de tijd ook veranderen.

greetz ice
een katje die je zeker nie zonder handschoenen mag aanraken!

paintball, the only place were i can face myself! mouahaha
ice
Rental
 
Posts: 21
Joined: Mon Sep 06, 2004 11:00 am
Location: Varsenare, Belgium

Postby FUBAR on Mon Sep 13, 2004 4:57 pm

Wel ik zit zowat met hetzelfde idee.
Het kan inderdaad misschien leiden tot stigmatisering van de sport in de media... de link met leger freaks leggen en zo meer.
MAAR, in wat paintball voor mij (momenteel) betekent, zit er ook het aspect van camouflage en stealth, het besluipen van een tegenstander en hem zo markeren. Flankeren en in de rug aanvallen. Allemaal dingen waar camo in bijdraagt. En als je dan nog eens bijna niet op supp'air velden speelt, maar eerder woods, tja dan wordt het helemaal onozel om in een rode 'voetbal'trui te gaan lopen.
Een andere bedenking, enkele keren per jaar organiseer ik ook een game en dan krijg ik toch meestal een 40-50tal man mee, en ja het merendeel wilt inderdaad misschien wel eens soldaatje spelen. Ik denk dat ik er niet zo veel zou meekrijgen voor een supp'air spel.
Wat ik bedoel is, ondanks de mogelijk stigmatisering door camo te dragen, blijkt het ook wel een aantrekkingsfactor te zijn voor vele anderen.

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby The Lord of Steel on Tue Sep 21, 2004 10:00 am

ben nog nooit gaan paintballen, dus heb er daarom misschien niet meer verstand van. maar mij lijkt het persoonlijk toch wel wat leuker om alles een beetje realistischer te doen, en met camo in de bossen te lopen. probleem is inderdaad dat je dan wellicht de stempel krijgt een halfdolgedraaide mislukte rambo te zijn.

wellicht heeft het gewoon te maken met het feit dat ik eens dringend zo'n tornooi moet bezoeken, maar met fluo kleren rondlopen op een kale weide die bezaaid is met opblaasopstakels lijkt mij maar de helft zo leuk te zijn, en er zelfs een beetje gek uit te zien.

ik vind het in elk geval absurd om zulke dingen te verbieden. jezus, wat is het volgende? kinderen verbieden met plasticgeweertjes te spelen?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby darkdust on Tue Sep 21, 2004 7:34 pm

Ik speel zelf competitie paintball maar heb de sport nooit vergeleken met oorlogje.De sport komt al genoeg in een slecht daglicht.Jullie die de sport nog niet lang kennen zouden beter eerst wat informatie verzamelen inplaats van de grote jan uit te hangen als kenners van de sport
darkdust
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Sep 21, 2004 7:28 pm

Postby Killer-instinct on Wed Sep 22, 2004 7:25 pm

darkdust wrote:Ik speel zelf competitie paintball maar heb de sport nooit vergeleken met oorlogje.De sport komt al genoeg in een slecht daglicht.Jullie die de sport nog niet lang kennen zouden beter eerst wat informatie verzamelen inplaats van de grote jan uit te hangen als kenners van de sport


Pas op het forum en al een grote bek optrekken tegen mensen die ge niet kent, GOE BEZIG VENTJE!!!!

Wie zijt gij om te zeggen dat een ander niks kent van een sport die jij toevallig ook be-oefent!!!
Neem 1000 mensen en je zal 1000 verschillende ideeën en meningen hebben. Er zijn speedball players en er zijn woodball players, en elk heeft zijn eigen kledij. Dat camoflagekledij niet in uw ideale denkbeeld past is pech voor U.
Het feit dat de modale burger paintball kan linken aan militaire zaken, ligt gewoon bij de media. Het is al meer dan één keer vertoond op TV hoe militairen en Politie 'trainen' dmv paintball te spelen. T'is zo, jammer, maar ik kan er ook nie aan doen. Het is aan ons om het tegendeel te bewijzen dat het ook anders kan.

PS: dit forum is er juist om kennis en informatie te vergaren.
Als wapens verantwoordelijk zijn voor moord, is een pen dan verantwoordelijk voor schrijffouten?
Killer-instinct
Serious Sam
 
Posts: 52
Joined: Mon Sep 06, 2004 3:24 am
Location: Wondelgem / Gent

Postby FUBAR on Wed Sep 22, 2004 7:57 pm

Kalm iedereen, heb geen zin om mijn moderator powers nu al te moeten gebruiken. :?
Darkdust, ten eerste, welkom op het forum, verder, zinnen zoals:
Jullie die de sport nog niet lang kennen zouden beter eerst wat informatie verzamelen inplaats van de grote jan uit te hangen als kenners van de sport

zijn nu niet echt bevorderend voor een aangename sfeer hier. Het kan best zijn dat je enkele frustraties hebt ivm andere spelers van de sport, but hey that's life, different people, diffirent opinions... probeer gewoon een beetje te letten op hoe je het verwoord, anders zitten we hier voor we het weten met hoog oplopende discussies.
De manier waarop ik het zie zijn een massas verschillende takken in de paintball. Als je je informeert zul je zien dat je de speedball/supp'air kant hebt, de woodland kant, de mil sim kant en zo verder. Probeer paintball niet te beperken tot jouw visie erover, hoelang je ook mag spelen. Veel spelers, veel stijlen.

met vriendelijke groeten

marijn
mod
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby darkdust on Wed Sep 22, 2004 8:50 pm

wim wim wim toch
darkdust
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Sep 21, 2004 7:28 pm

Postby ireezor on Thu Sep 23, 2004 4:31 pm

ik denk dat de vraag was of iemand wist waarom er op sommige competities geen camo toegelaten werd... :roll:

Nu, alle officiële tornooien die buiten de 'woodsball' categorie vallen hebben een vermelding in hun reglement dat er geen cammo mag gedragen worden.
Mijn mening, speel zo weinig mogelijk met cammo want wat je ook speelt het is en het blijft dezelfde sport die we allemaal beoefenen ongeacht welke format we spelen. Cammo wordt nu eenmaal door buitenstaanders beschouwd als militair en al wat er rond hangt. Belgïe is al zo onwetend in de paintball scene dus probeer het gewoon niet erger te maken...

er staat hier ergens op't forum een link van een organisatie die aan groepen materiaal verhuurt dat uitziet gelijk echte M16's.
Iets wat volgens mij bij wet verboden is en paintball negatief weergeeft.

inderdaad, zo'n dingen zijn slecht voor alle spelers. Want deze mensen kunnen er voor zorgen dat op deze wijze onze sport/hobby in een negatief nieuwsbericht terugkomt.
ireezor
Newbie
 
Posts: 2
Joined: Thu Sep 23, 2004 4:24 pm

Postby darkdust on Thu Sep 23, 2004 6:04 pm

thanks ireezor
darkdust
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Sep 21, 2004 7:28 pm

Postby FUBAR on Thu Sep 23, 2004 7:58 pm

één vraag die ik mij dan wel stel. waarom gebruiken zowat bijna alle terreinen die ook materiaal verhuren, camouflage overalls??? Zowel outdoor terreinen zoals stafort of amsterdam of indoor in npg... allen met camo... Zij zijn toch ook diegenen die paintball moeten promoten en komen toch eerder in de media dan de 'underground' van de tournooien... :? :?:

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby darkdust on Fri Sep 24, 2004 2:01 am

i know
darkdust
Newbie
 
Posts: 8
Joined: Tue Sep 21, 2004 7:28 pm

Postby FUBAR on Fri Sep 24, 2004 10:11 am

en aangezien velen van hen al meer dan 10 jaar met de sport bezig zijn, gaat het argument van nieuwelingen niet echt op vind ik.
Enfin, genoeg erover, ik begrijp beide standpunten en ze hebben beiden ook belang. Naast de mogelijk stigmatisering in de media, vind ik ook dat het mogelijk moet zijn dat mensen die woodsball of wat dan ook spelen, gebruik maken van camouflage, niet om zogenaamd soldaatje te spelen, maar gewoon om niet vanop 3km afstand gespot te worden. In speedball en dergelijke is dat aspect van camouflage niet echt nodig aangezien alles daar op een veel kleinere oppervlakte gebeurt en een veel korter tijdsbestek. Dus beide kanten hebben hun punt naar mijn mening.

Groeten

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Camo op recreatieve velden.

Postby ice on Fri Sep 24, 2004 1:18 pm

Ikzelf ben marshall en om antwoord te geven op de vraag van de admin: "waarom gebruiken de recreatieve velden dan wel altijd camo?"
Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat de vraag van het volk die afkomt steeds is als ze niet in camo mogen spelen. op ons veld was er vroeger ook gebruik van camo-uitrusting maar dit is dan later afgeschaft na die verbodswet! nu maken wij enkel gebruik van blauwe, witte en oranje overalls. nu krijgen wij wel dikwijls de negatieve opmerking van de mensen die komen spelen dat je het ene kleur beter kan zien dan het andere en dat dit zo niet meer leuk is.
ALs uitbater moet je proberen van goed te doen voor bijde partijen en dit is soms moeilijk. daarom doet niet iedereen hetzelfde. Het zou ook veel duurder uitkomen moesten we op recreatief gebruik dezelfde outfits gebruiken zoals op prof vlak!

Je moet ook rekening houden dat niet alle mensen even 'proper' of 'voorzichtig' met die overalls omgaan. (en btw. op die groene overalls zie je veel minder de slijkvlekken)

greetz ice
een katje die je zeker nie zonder handschoenen mag aanraken!

paintball, the only place were i can face myself! mouahaha
ice
Rental
 
Posts: 21
Joined: Mon Sep 06, 2004 11:00 am
Location: Varsenare, Belgium

Next

Return to Paintball Chat

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron