zeg het nu maar eens, marijn !

New to paintball, need help? Post it here!

Moderator: Moderator

zeg het nu maar eens, marijn !

Postby The Lord of Steel on Fri Sep 03, 2004 9:29 am

ok, hoeveel kost nu zo'n standaard uitrusting wel? en waar koop je die? kortom: alle info die de leek nodig heeft :wink:
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby FUBAR on Fri Sep 03, 2004 6:28 pm

Wel, er zijn enkele opties.
Eerst bekijk je hoe en wat je wilt spelen. Wil je gewoon af en toe es spelen met vrienden? Wil je er echt voor gaan en toernooien spelen? Hecht je belang aan de looks van je gun? Mil-sim of flashy pimp-style?
Wil je een geweer dat top-prestaties geeft right out of the box of wil je iets wat je geleidelijk kunt upgraden? Allemaal dingen om rekening mee te houden. Nu enkele voorbeelden van mogelijke markers en prijzen. (fotos gebruikt van http://www.countypaintball.com )

Tippmann Custom 98:

Image

Wil je een degelijke beginnersmarker die perfect up te graden is tot een echt champ, dan ga je voor deze. De basisversie is degelijk, bijna niet kapot te krijgen, en presteert betreffelijk goed voor een beginnende speler. Ik denk dat dit de marker is met zowat de meeste upgrades, gaande van andere lopen, triggers, etc etc. Heeft ook nog een redelijke mil-sim look als je daar van houdt.


Een andere optie zijn de markers van Kingmann, beter bekend als de Spyder's.
Redelijk eenvoudige en degelijke markers, beetje flashy wel, maar degelijk genoeg voor de occasionele speler. Ook betrekkelijk goed up te graden edm.
Voorbeeldje, Spyder Victor 2

Image
Tijdelijke actie op paintballonline.com die nog voordelig uitkomt (wel in de US) http://www.xtremez.com/paintball/product_information.asp?number=GNKV2PK&variation=BLU&aitem=2&mitem=&back=yes&dept=74

Dat zijn beginnermarkers maar tegelijk ook degelijk materiaal.

Je kan ook voor duurdere zaken gaan zoals de volgende:
Tippmann A5, Autocockers, Angels, Bob Long etc etc...

Image
grote broer van de 98 met snellere hopper etc, ook met egrip (full auto...) verkrijgbaar

Image
Autococker, prestatie voor redelijke prijs, wel gevoeliger dan bvb een tippmann.

Image
Intimidator, duur duur duur... hehe

Dit zijn zo maar vlug vlug enkele voorbeelden. Om echt te weten wat jij nu net wilt lees je best es sites zoals pbreview.com (review site voor allerhande pb materiaal) en dergelijke er op na. Browse es doorheen de verschillende online shops en kijk wat je leuk vindt check wat ze er in de reviews van zeggen. Veel hangt af van persoonlijke voorkeur dus ik heb het hier zo beknopt mogelijk proberen houden.

Waar te kopen? Twee dingen die je moet in acht nemen. Koop je in Europa/België en betaal je bijgevolg een iets hogere prijs (maar je hebt -bijna- geen verzendingskosten meer en ook geen douane taxen), daartegenover heb je wel service en de garantie dat je je item 'in hand' hebt zonder bijkomende kosten. In de USA daarentegen kan je het materiaal dikwijls aan de helft van de prijs kopen maar dan heb je natuurlijk ook nog de verzendingskosten, eventuele tax en het feit dat het langer duurt. Dat moet je natuurlijk op voorhand even bekijken. (Ik persoonlijk koop meer in de States, komt mij voordeliger uit, als je de juiste shops weet zijn).

Om de prijzen even te vergelijken, voor een Tippmann 98 betaal je in de states een 130$ (bvb countypaintball.com of paintballonline.com), hier in europa betaal je al gauw 200€ (bvb http://www.gladiatorshop.nl ).
Het is een beetje zoeken naar de beste deal voor jezelf. eBay is soms ook een optie maar vergeet niet dat service moeilijker is als je je materiaal in het buitenland koopt.
Die spyder heb je voor rond de 50$ alleen, 99$ in een pakket. Hier zal dit weer wel wat duurder zijn.
Autocockers beginnen rond de 350$ en Intimidators of Angels zitten in de 900- 1600$ range.
Prijsverschil is hier altijd wat duurder, maar vanuit states steeds verzending en shipping bijrekenen (gemiddeld 30-50$ voor een marker, douane is ongeveer 1/4 van je totaalprijs, hangt er van af, soms moet je betalen, soms niet, vraag me niet waarom.)

Naast de marker heb je natuurlijk ook nog een gasfles nodig (CO2 of N2). om druk op je geweer te steken. CO2 is het goedkoopst en meest verspreid onder de 'af en toe' spelers. een gasfles heb je als voor 20$ in de states (zonder verzending), 40€ hier. je kan ook op N2 of gecompresseerde lucht (cfr duikflessen)spelen, geeft je betere prestatie en is stabieler, maar ook duurder (fles kost als vlug 100-300$). hervullen is redelijk gemakkelijk voor beiden, wij hebben hier een grote CO2 gasfles staan met vulstation, voor lucht kan je duikflessen gebruiken .

Een masker heb je ook nodig, kostprijs gaande van 20$ tot 100$ afhankelijk van your needs.

paintballs kan je hier in belgie kopen voor 40-50€ bij NPG (Severe) voor een case van 2000ballen.

Je hebt dan nog honderden upgrades gaande van electronische hoppers (magazijn), lage druk systemen, full auto electro triggers, etc etc etc

enfin, dat is het zowat in een notendop. is niet zo ordelijk geschreven, maar ik heb het dan ook tussen de soep en de patatten, gelijk ze zeggen, geschreven. Ik maak er nog wel es werk van om een goede gids ineen te flansen.

Groeten

Marijn :!:
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby The Lord of Steel on Sat Sep 04, 2004 8:14 pm

thanks! samen met wat info van het internet denk ik nu wel een goede inleiding gehad te hebben. paintball zegt me in ieder geval zeker wel wat. als ik ermee begin is het wel serieus bedoeld. ik denk wel dat ik binnenkort eens mee zal doen aan zo'n game, en dan zie.

jij hebt zo'n Tippmann A5 gekocht, als ik me niet vergis. er bestaan daar precies heel geestige upgrades van.
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby FUBAR on Sat Sep 04, 2004 9:06 pm

Als ge wilt kunt ge den 26e meegaan é, wel op voorhand iets laten weten. (zie topic ergens op dit forum).
Die A5 is idd wel supercoole marker waar veel mee aan te vangen is, zeker een goede koop!
Als er nog iets is vraag je het maar hé!

Groeten

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby The Lord of Steel on Sun Sep 05, 2004 9:18 am

ik zal eens zien in mijn agenda. de zaterdag is normaal gezien bezet wegens verbouwingswerken.

waar heb je die A5 gekocht? en hoeveel koste die?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby FUBAR on Sun Sep 05, 2004 9:51 am

de 26e is zondag é.

ik heb de mijne via via gekocht op het trade forum van pbreview.com.
Ik heb voor de mijne goed kunnen onderhandelen aangezien het een 2e hands is (wel van datum 2004 en nog 6 maand binnen garantie), aangezien het een is met comp air lage druk systeem en een egrip (electronische trekker met verschillende modi) is die wel wat duurder. ik denk dat ik hem uiteindelijk voor zowat 400$ heb kunnen kopen, wat meer dan 150$ onder de normale prijs is(verzending was inbegrepen) en met de $-€ conversie kwam dit voordelig uit. Maar ik zou dit wel niet aanraden als je nog maar net begint, veel kans op een verkeerde koop.

Een goed adres zou bijvb zijn: countypaintball.com (als je het vraagt shippen ze ook via usps, veel goedkoper dan ups wat standaard is). Paintballonline.com heb ik ook al van gekocht. Ebay is ook een mogelijkheid, maar ik weet niet of dat dat zo veel voordeliger zou zijn.
Wat je ook kan doen is het kopen bij een shop in de Benelux bvb gladiator sports of paintball jungle in de buurt van amsterdam, paintball direct is er ook eentje ergens in NL. Verder heb je nog maxs sport en paintballshop.de in Duitsland. In België zijn er niet echt veel waar ik van weet, maar bij NPG in Merchtem kan je ook materiaal kopen, Snapshoots in Namur ofzo is ook een pb shop... best allemaal ff checken zodat je je een idee kan maken
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby The Lord of Steel on Tue Sep 07, 2004 9:34 am

thanks voor de info!

ik heb wel de indruk dat die tippman a5 enkel binnen de vs momenteel verkijgbaar is?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby FUBAR on Tue Sep 07, 2004 10:39 am

neen, die vind je hier ook hoor!
bvb: http://www.p8ntball.be/products.php?cat=55 voor 309,95€ (in vilvoorde)
of: http://www.paintball-shop.be/catalog/index.php?cPath=23_32 voor 322,50€ in houthalen-helchteren.
of : http://213.206.93.219/20031003/onlinewinkel/default.php?cPath=24_46 voor 279,98€ bij junglesupplies.com in Amsterdam (denk dat die shop wel afgebrand is, weet niet of ze al terug leveren)

of de mijne... maar da's wel een met Low pressure system en E grip en Lapco barrel.. dus redelijk duurder, maar doe hem misschien weg (lig hier nu al met 4 markers hehe)

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby The Lord of Steel on Tue Sep 07, 2004 10:43 am

? nu al? ik dacht dat je die pas nieuw had?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby The Lord of Steel on Tue Sep 07, 2004 11:09 am

? nu al? ik dacht dat je die pas nieuw had?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby The Lord of Steel on Tue Sep 07, 2004 11:10 am

waarom doe je hem weg? en voor hoeveel?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby FUBAR on Tue Sep 07, 2004 11:19 am

de waarom is gewoon dat ik er teveel heb. :lol:
ik heb maar 2 handen en heb 3 markers van mezelf.
Ik heb nu net een WGP VF Tactical gekocht dus die doe ik zeker niet weg. En dan heb ik die A5 die ik inderdaad maar enkele maanden geleden heb gekocht (ik krijg hem morgen maar terug, heb hem naar Tippmann gezonden om volledig af te stellen).
En dan heb ik nog mijn Tippmann 98. Dus mijn goed verstand (= vriendin, ouders etc :wink: ) zegt me dat ik er best één zou wegdoen.
Ik weet nog niet zeker of ik hem wegdoe (wil hem zelf eerst nog es testen, miss hou ik hem wel), maar het zou wel handig zijn om de andere te financieren. (heb net nitro fles van 185$ gekocht..; awww)
Die A5 loopt wel op perslucht/nitro... hou daar rekening mee.
qua evt prijs (mocht ik hem wegdoen) heb ik nog geen idee. Je weet de prijs van een nieuwe standaard. (mijne is 5 maand oud, en komt net van nazicht bij tippmann USA), reken daarbij een Egrip (100+) en het Comp Air LP Systeem (gloednieuw, nog niet gebruikt) (100+) en dan nog es een Lapco Bigshot loop, nooit gebruikt(in VS 60$) en een lapco adapter (20)... en trek daar iets af omdat het tweedehands is nu, en je komt ergens in de buurt... :roll:

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby The Lord of Steel on Tue Sep 07, 2004 12:33 pm

ander beginnervraagje: op internet zie ik wel de meest fantastische items om je marker uit te breiden, masks, kledij, enz...

maar als je eens meedoet aan zo'n paintballgame zoals je eind deze maand organiseert, zijn er dan restricties op wat je dan uiteindelijk mag gebruiken?
User avatar
The Lord of Steel
Rental
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 03, 2004 9:24 am
Location: Classified, Belgium

Postby FUBAR on Tue Sep 07, 2004 1:34 pm

hetgeen dat ik organiseer is zonder restricties, da's gewoon vrienden onder elkaar. als je in competitie of toernooien gaat meedoen dan zijn er wel bepaalde restricties, welke weet ik niet juist, maar ik denk dat full auto etc niet toegelaten is. Info daarover kan je op de site van de vlaamse paintball league vinden.

groeten

marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby kenji on Wed Feb 23, 2005 4:10 pm

best is om alle regelmenten te kennen gewoonweg de millenniumregels te lezen alle ternooien gebruiken als basis deze regelmenten (europa) aanpassingen of bijzonderheden worden wel vertelt op een tenooi zelf
euroref
User avatar
kenji
Serious Sam
 
Posts: 73
Joined: Fri Jan 14, 2005 1:05 am


Return to How To Get Started?!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron