is dit goed om te kopen als beginner ?

New to paintball, need help? Post it here!

Moderator: Moderator

is dit goed om te kopen als beginner ?

Postby foo-pah on Fri Jan 07, 2005 9:02 pm

Yoew,

ik wil dus binnekort een beetje materiaal gaan kopen, maar wat aankoopadvies is nooit slecht eh.
Ik had gedacht aan hetvolgende:

Tippman M98 custom of Spyder Rodeo €185/€180
Kit 3000 psi preset system hp €99.95
http://www.paintball-shop.be/catalog/pr ... cts_id=237
Standard hopper €5
JT Elite Invader Thermal €39.50

en dan nog wa paint natuurlijk.

maar zou ik kiezen voor de spyder of voor de tippman ?
en moet ik nog iets bijkopen ivm met luchtsysteem ? Ik weet dus niet
of ik de luchtfles van hierboven gewoon zonder tussenstuk kan aansluiten op de marker, kan iemand hier wat meer uitleg over geven ?
Op de pagina van die luchtfles, staat onderaan nog een regel-tussenstuk, heb ik dit ook nodig ?
Ik weet dus nog nie zoveel, maar ik wil graag bijleren :-)

alvast bedankt,

groeten
foo-pah
Newbie
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 06, 2005 3:14 am
Location: kot @ leuven

Postby K3th3r on Fri Jan 07, 2005 9:32 pm

Voo dien t98 heb je geen extra stukske nodig. Ik heb zelf die fles van P8ntball en nen T98. No prob ;-)
User avatar
K3th3r
Rental
 
Posts: 27
Joined: Thu Jan 06, 2005 9:04 pm
Location: Flanders

Postby ByTe on Fri Jan 07, 2005 10:05 pm

Standard hopper €5


zou ik niet doen, dan leg je beter 75€ bij voor een viewloader revolution of toch allesinds een viewloader quantum 40€, anders zit je konstant met je wapen te schudden.
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby foo-pah on Sat Jan 08, 2005 1:39 am

ok, al bedankt voor de tips, ik vervang de standard hopper dus door ne viewloader revolution, dit is dan wel ne serieus degelijke neem ik aan ?
want dan geef ik liever nog een beetje meer om iets fatsoenlijks te hebben...

en nog tips over de marker keuze ? ik hoor dat die tippman echt wel goed is voor ne beginner, maar eerlijk gezegd vind ik dat die spyder er sjieker uitziet :-) maar das persoonlijke smaak eh...

zou het in het begin al verstandig zijn om te investeren in een duikfles ? want ik kan niet iedere dag naar het dichtsbijzijnde paintball-veld rijden om mijn klein fleske te laten bijvullen.
foo-pah
Newbie
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 06, 2005 3:14 am
Location: kot @ leuven

Postby FUBAR on Sat Jan 08, 2005 11:09 am

hey,

ik persoonlijk zou de 98 aanbevelen. Ik heb er zelf zo één, en terwijl ik ondertussen al een angel speed, autococker en A5 versleten heb, blijft die 98 eigenlijk nog altijd één van mijn favorieten. Waarom? Ultra degelijk, nooit problemen mee, kan tegen water, zand of een stoot. Je kan hem massas upgraden (lopen, electrische trigger, low pressure systemen, xpansion chambers etc etc etc) kortom massas upgrade mogelijkheden.
Schiet ook zeer goed.
Die spyder rodeo heeft een goede vriend van mij (Monk op dit forum), en is daar ook tevreden over. Wat ik er persoonlijk minder aan vind is dat de afwerking op sommige plaatsen wel wat cheapo is, zoals de chrome van de trigger is echt lelijk vind ik. Verder is het ook een goed up te graden geweer met veel mogelijkheden, maar is veel kwetsbaarder.

Dat is het zowat kort volgens mij. Voor één van deze guns zal een revolution zeker genoeg zijn, een eVLution is ook een mogelijkheid, maar dat is miss al overdaad...

nog vragen, just ask. welkom trouwens!

groeten

Marijn

PS: Monk zijn geupgrade Rodeo staat in de for sale (pBay) sectie, net zoals mijn 98 (alhoewel ik denk hem alsnog te houden),
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby FUBAR on Sat Jan 08, 2005 11:13 am

oh ja over de duikfles, is een dure maar zeer handige investering. wat je ook kan doen is gewoon een vulstation kopen en dat telkens gebruiken wanneer je naar de duikwinkel gaat om je fles te vullen. Dat wordt gedaan door enkelen bij mijn duikwinkel.
Ik persoonlijk heb voor een gekeurde 2e handsfles van 15l, 300bar, 170€ betaald.

Marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby foo-pah on Sat Jan 08, 2005 2:53 pm

ok, tzal dan de tippman 98 custom worden.
Eerst nog een paar weken examens maken :( en dan zullen we der
es aan beginnen...

bedankt voor de tips
foo-pah
Newbie
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 06, 2005 3:14 am
Location: kot @ leuven

Postby foo-pah on Sat Jan 08, 2005 8:45 pm

hoe zijn de meesten hier eigenlijk begonnen ?
Ik kan me nie voorstellen da iedereen dadelijk 5 vrienden vond die het ook wel zagen zitten...
Ik heb veel vrienden die een paar keer per jaar mee gaan paintballen, maar er is bijna niemand die er wat geld aan wilt geven om zelf materiaal te kopen.

Wordt het dan fora afschuimen om meetingskes te regelen ?
foo-pah
Newbie
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 06, 2005 3:14 am
Location: kot @ leuven

Its all good

Postby K3th3r on Sun Jan 09, 2005 11:48 am

Mijn eerste ervaring was zeven jaar geleden met een sportdag. Na enkele jaren te zeggen 'ik ga dat is organiseren' , en dat heb ik dan vorig jaar eindelijk gedaan. De eerste turn out was 4 man incluis mezelf(was wel normaal met een heads up van 3dagen). Vanaf het tweede event tot onze laatste heb ik toch een groep van 12 a 15 man bij elkaar gekregen. Ik moet wel zeggen dat iedereen van ons ongeveer 25 is. Ik zeg dit even omdat op deze leeftijd je meestal iets meer budget hebt. Er zijn er nu vier onder ons die na een jaar hun eigen wapen gekocht/in bestelling hebben.
User avatar
K3th3r
Rental
 
Posts: 27
Joined: Thu Jan 06, 2005 9:04 pm
Location: Flanders

Postby FUBAR on Sun Jan 09, 2005 11:50 am

bij mij is het begonnen door samen met een maat jaarlijks een grote paintballgame met een 40tal man te organiseren nav onze verjaardagen. Na een jaar ofzo, heb ik samen met 2 andere vrienden een uitrusting aangeschaft. Zo hebben een paar andere vrienden het virus te pakken gekregen door de uitrusting bij mij thuis te zien en dan ook mee te gaan paintballen. Waardoor die dan zelf ook een uitrusting aangeschaft hebben, waardoor zij ook weer wat vrienden aangezet hebben etc etc etc...
Gewoon mee begonnen en via via geraken er wel meerdere geïnteresseerd. Zelf zijn we ook begonnen met gewone spyders en tippmanns, nu hebben we al matrices, intimidators, cockers en angels... er hebben nu ook weer 7 vrienden een tippmann 98 kit aangeschaft... dus dat zijn weer wat meer medespelers... en zo blijft het uitbreiden...

Verder denk ik idd dat je via een postje op de fora wel mensen kan vinden om mee te spelen... zelf heb ik ook al wat coole mensen leren kennen via het forum waar we kunnen tegen spelen nu...

marijn
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby Desire on Sun Feb 05, 2006 2:45 pm

hangt af voor wat als u woodbal gat spelen ga dan met de tippman indien u speed bal,supair gaat spele ga dan met een spyder imagine!
(ebay is een goede plaats om te zoeken)
voor een hopper is de revelution wel goed maar je can ook the evolution 2 foor 60-80 (ebay is weer goed om te zoeken) een hp fles zou ik zeker nemen
Desire
Recreational
 
Posts: 35
Joined: Sun Feb 05, 2006 2:32 pm

marker

Postby edraket on Sun Feb 05, 2006 11:00 pm

Kan je ook een Tippmann aanraden !
Die behoudt zijn waarde in wederverkoop min of meer !
Bij ons een pakket : Tippmann, hopper, bril, hp systeem voor 250 €
Heb nog een clear VL + Xboard voor 35 €
Pm indien interesse !
edraket
Serious Sam
 
Posts: 54
Joined: Wed Sep 08, 2004 11:29 pm

Postby Angie on Sat Feb 11, 2006 9:52 pm

Je kan ook onze starters kit bekijken op onze site onder packages deals.

Tipmann is zeker geen slechte keuze. Alle pakketjes kunnen gepersonalizeerd worden.

Meer info op deze link http://www.p8ntball.be zie package deals
Proudly sponsored by

Image

Empire, E-Vents, Diablo & RPS paintball, KEE Action sports,Sly & Planet Eclipse
User avatar
Angie
League player
 
Posts: 130
Joined: Wed Sep 08, 2004 1:39 pm
Location: Vilvoorde

Postby edraket on Sun Feb 12, 2006 11:45 pm

Limited offer ! Laatste 25 Tippmann C '98 als pakket :
VL-200, marker, 12 oz co2 + pin valve, VForce goggle voor de prijs van :
210 euro !!!!!
Zelfde pakket met hp systeem voor 245 euro, slechts 5 st. over !!!
edraket
Serious Sam
 
Posts: 54
Joined: Wed Sep 08, 2004 11:29 pm

ION

Postby edraket on Sun Feb 12, 2006 11:47 pm

Laatste ION gaat de deur uit voor 275 euro ( enkel marker )
Met hp systeem voor de prijs van 355 euro.
Wordt geleverd met garantie en US board !!
Nog enkele SP-08 te koop ! Prijs via pm
edraket
Serious Sam
 
Posts: 54
Joined: Wed Sep 08, 2004 11:29 pm

Next

Return to How To Get Started?!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron