hoe je co2 fles te vullen ?

New to paintball, need help? Post it here!

Moderator: Moderator

hoe je co2 fles te vullen ?

Postby zilladude on Mon Feb 18, 2008 11:53 pm

ik heb gelezen dat je dat gewoon bij een duikfles kan ofwel bij de gasboer zo'n grote fles huren etc.

maar nu vraag ik me af hoe ik het juist moet doen ... moet ik nog extra stukken kopen zodat ik ze kan vullen of gaat het zo ?
kheb men marker nog niet dus mss word het wel duidelijk als ik hem heb maar het zou gemakkelijk zijn als ik het op voorhand wist ...
want ik heb gezien in een shop dat je zon tussen stukken met kraan en al op kan kopen , dat heb ik wss nodig dan ?
nu nog een klein vraagje , hoe lang of hoeveel zou ik kunne schieten bij een 20 oz flesje co2 ?

grtz lorenz
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby W00dy on Tue Feb 19, 2008 7:31 am

Er is een duidelijk verschil tussen HP en CO2 flessen betreffende kwa keuring. Wil niet zeggen dat je ze niet voor beiden kan gebruiken in de praktijk maar de bestanddelen zijn gewoon verschillend.

Als je over een fles beschik heb je gewoon een fillingstation nodig. Deze komen gemiddeld van de 40€ tot 80€ afhankelijk van de kwaliteit. Hiermee kan je je flesjes vullen...
User avatar
W00dy
World Cup player
 
Posts: 354
Joined: Sat Mar 04, 2006 1:26 pm
Location: Ekeren

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby RoBok-E on Tue Feb 19, 2008 10:46 am

zilladude wrote:ik heb gelezen dat je dat gewoon bij een duikfles kan ofwel bij de gasboer zo'n grote fles huren etc.

maar nu vraag ik me af hoe ik het juist moet doen ... moet ik nog extra stukken kopen zodat ik ze kan vullen of gaat het zo ?
kheb men marker nog niet dus mss word het wel duidelijk als ik hem heb maar het zou gemakkelijk zijn als ik het op voorhand wist ...
want ik heb gezien in een shop dat je zon tussen stukken met kraan en al op kan kopen , dat heb ik wss nodig dan ?
nu nog een klein vraagje , hoe lang of hoeveel zou ik kunne schieten bij een 20 oz flesje co2 ?

grtz lorenz

* Inderdaad, je kan CO'2 fles met stijgpijp huren bij de gasboer. Hebben ze niet bij elke gasboer, maar een beetje zoekwerk/telefoontjes bespaart je een hoop ritten. ze bestaan in verschillende maten. Duikfles kun je huren/kopen in een erkende duikshop of tweedehands op een of ander forum/winkel... Het hangt er natuurlijk van af welke bottle je gekocht hebt: ofwel lucht HP/LP is met duikfles ofwel CO'2 is met CO'2 fles met stijgpijp. Ik veronderstel, aan je postje te zien, dat het een CO'2 fles 20 oz is en dan moet je langs bij de gasboer!!! Let wel op met CO'2, want dat wordt gebruikt om dingen te bevriezen, airco's & koelinstallaties. Het kan zijn dat bij het vullen/ledigen je vingertjes aan het flesje blijven plakken, gebruik handschoenen. Vraag raad aan iemand die er iets van kent en dat ze het u eerst een paar keer tonen. Ik zeg niet dat ik er veel van ken, maar je mag me steeds contacteren voor info. Heb er toch zo al enkele duizenden gevuld in mijn leven :lol: Je zult volgens mij wel snel willen overstappen op lucht als je wat ervaring zult hebben :mrgreen: Ga dus niet te snel te werk en denk eerst 2 keer na voor je aan het kopen gaat!!!

** Inderdaad, voor beiden moet je een vulstation (fillingstation) hebben. Het kost inderdaad enkele tientallen euro's, variabel van de druk en de materialen die gebruikt zijn... Je vind dat in de diverse shops of ergens tweedehands op een forum/shop.

*** De hoeveelheid paintballs je kan knallen met 1 fill is moeilijk te zeggen en hangt van verschillende faktoren af: de buitentemperatuur, de soort marker waarrmee je schiet (bvb tippman verbruikt iets meer lucht/CO'2), de hoeveelheid CO'2 er daadwerkelijk in je flesje is gegaan, de manier van hoe je de fles CO'2 hebt vervoerd, ... Kortom, het vergt een beetje ervaring om het maximale uit 1 fill te halen, maar da's vrij snel geleerd. Zou zeggen, check it out. Ik denk dat dat 300 a 400 balls zal zijn???

succes ermee
TC RoBok-E TC :twisted:

Team Elementz ++ Team Frozen-PAIN-t-ers
User avatar
RoBok-E
World Cup player
 
Posts: 632
Joined: Fri Nov 03, 2006 8:05 am

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby zilladude on Tue Feb 19, 2008 12:51 pm

dus op lucht is beter ? ik dacht dat co2 gewoon zuurstof (lucht) was ?? ofwel ben ik fout :oops:
voor met lucht dan moet ik zo'n andere fles kopen of gaat dat ook in deze bottle gaan ?

btw.bedankt beide voor de nuttige info !! 8)
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby W00dy on Tue Feb 19, 2008 3:40 pm

CO2 is koolstofdioxide. Lucht is wat je inademend en deze bestaat uit 21% zuurstof en 78% stikstof ;)

HP is momenteel meer in gebruik en co2 is lichtjes naar de geschiedenisboeken aan het gaan. Desondanks heb ik hier nog wel fillstation staan dus als je flesjes wilt laten vullen, just add me 2 ur MSN. succes
User avatar
W00dy
World Cup player
 
Posts: 354
Joined: Sat Mar 04, 2006 1:26 pm
Location: Ekeren

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby zilladude on Tue Feb 19, 2008 8:24 pm

azo tnx , maar ik ga wss dan zo'n vullstation kopen , maar qua prestaties is er een verschill tussen de 2 ? of blijft dat het zelfde ?

grtz
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby oxia on Tue Feb 19, 2008 8:51 pm

als ik me niet vergis zal je met CO2 niet zo snel kunnen schieten als met perslucht.
Maar weet niet of het 100%klopt
oxia
Serious Sam
 
Posts: 54
Joined: Sun Apr 16, 2006 4:00 pm
Location: balen

Re: hoe je co2 fles te vullen ?

Postby zilladude on Tue Feb 19, 2008 8:58 pm

azo ok tnx !
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie


Return to How To Get Started?!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron