Hoe beginnen we met paintball?

New to paintball, need help? Post it here!

Moderator: Moderator

Hoe beginnen we met paintball?

Postby Sniper on Sun Jun 25, 2006 9:27 pm

Hoi

Wij zouden met een aantal vrienden graag een paintballclubje willen beginnen, of, indien mogelijk, aansluiten bij een bestaande club.

Geen van allen hebben we enige ervaring, en de vraag is nu ook, hoe beginnen we eraan?

Is het realistisch om zonder ervaring een team op te richten, hoe geraken we in de wedstrijden of tegen wie kunnen we spelen? Welk materiaal hebben we nodig en wordt je, bv. door een paintballshop een beetje begeleidt in het wereldje?

Voor jullie is het misschien allemaal heel evident, maar wij weten ni zo goed hoe eraan te beginnen. Alle tips zijn dus echt wel welkom!

O ja, we lijken allemaal het meeste interesse te hebben om in de bossen te spelen. Het is misschien maar een gedacht en een typische newbie-opmerking, maar het spelen in een veld met opgeblazen obstakels lijkt ons minder leuk...

Alvast bedankt voor alle tips!
Sniper
Newbie
 
Posts: 2
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:10 pm
Location: Aarschot

Postby rasta® on Sun Jun 25, 2006 10:21 pm

'K vind het tof dat er alsmaar meer en meer mensen interesse krijgen in PB. Het is een sport die meer en meer begint te groeien.

Ga even een babbel doen met Frank en Angie van http://www.p8ntball.be en die geven je de nodige uitleg en begeleiding.

Veel succes met jullie nieuwe team. :)

proud member of team-graffiti

Image
First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo & RPS paintball, KEE Action sports and Virtue
User avatar
rasta®
Recreational
 
Posts: 47
Joined: Tue Sep 28, 2004 9:33 am
Location: ergens in het waasland

Postby ByTe on Sun Jun 25, 2006 10:54 pm

hoe geraken we in de wedstrijden of tegen wie kunnen we spelen?



neem ook een kijkje op http://www.vpl-vzw.be voor info van de Vlaamse paintball league.
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby W00dy on Mon Jun 26, 2006 6:51 am

Jep,

Bij ons (VPL) kan je steeds terecht met je team. Zaterdag 29 juli organiseren we een fundag waarop we een training voorzien en dergelijke. Hier leer je waarschijnlijk als newbie teveel voor op één dag maar je weet dan al tenminste wat het nu net inhoud.

Ikzelf wou ook eerst voor woodplay gaan tot je één keer op zo'n competitie meespeelt en dan ben je direct verkocht en vormt zich dit tot een lichte (of zware :D ) verslaving hehe.

Als je hier meer info over wil weten of eens een keertje met ons wilt meetrainen moet je maar es een PM sturen of inderdaad even langst Frank & Angie gaan van http://www.p8ntball.be of info@p8ntball.be . Zij zullen er voor U klaar staan met de nodige raad en daad...
User avatar
W00dy
World Cup player
 
Posts: 354
Joined: Sat Mar 04, 2006 1:26 pm
Location: Ekeren

Postby ymmiton on Mon Jun 26, 2006 7:24 am

u got pm :)
ymmiton
Newbie
 
Posts: 5
Joined: Mon Jun 19, 2006 7:27 am

Postby zenith on Mon Jun 26, 2006 11:01 am

Kom idd eens af naar de VPL.
Daar kan je aan iedereen vragen stellen en iedereen zal je daar met alle plezier helpen.
Niemand van ons bijt !! voor zo ver ik weet :twisted:

BTW welkom op dit form !!

Grtzz
Mr. President Tom
My setup:
PM6 clear --- clear parts
v!rtue inside
VLocity/DXS Puls
Stako + Guerrilla Air LP



Image
User avatar
zenith
Ghent-Unit member
 
Posts: 541
Joined: Fri Apr 29, 2005 12:31 pm
Location: Ghent-Unit zone

Postby Sicko on Mon Jun 26, 2006 3:35 pm

W00dy wrote:
Ikzelf wou ook eerst voor woodplay gaan tot je één keer op zo'n competitie meespeelt en dan ben je direct verkocht en vormt zich dit tot een lichte (of zware :D ) verslaving hehe.



And that's no lie!

idem hier, ook begonnen met woodsball (bijna iedere paintballer (toch 99%) begint met in de woods te spelen)

Maar ne 1 keer mee te doen met een fundag, was ik idd ook verkocht en sindsdien speel ik ook alleen nog op sup-air.

Competitie op sup air is ook wel een pak duurder dan in de woods.. En ik denk niet dat er een competitiereeks bestaat in de woods.. (correct me if i'm wrong)

Als je es wil zien wat competitie op sup-air op het hoogste niveau is, kijk dan es hier voor de busreis naar Parijs voor de paintball world cup.

grtz & succes!
Team Elementz
User avatar
Sicko
World Cup player
 
Posts: 528
Joined: Sun Feb 13, 2005 9:23 pm
Location: Earth, Europe, Belgium

Postby Pé on Mon Jun 26, 2006 4:19 pm

indien je toch veranderd van mening en je wilt op sup'air veld spelen kom dan eens af naar paintball valley indien je van west vlaanderen bent

alle dagen open behalve maandag en dinsdag ;)
°°° Proud Member Of Death Valley °°°

Image
http://www.paintballvalley.be
Pé
Newbie
 
Posts: 9
Joined: Thu Jun 15, 2006 8:10 pm

Postby Sniper on Mon Jun 26, 2006 9:01 pm

Allemaal bedankt voor deze tips. We gaan eerst eens langsgaan bij p8ntball.be om ons een beetje wegwijs te doen maken in de materialen en de manier van spelen enzo. Eens we een volledig team hebben, zullen we vervolgens contact opnemen met de VPL en hopelijk zijn we binnen een paar maanden operationeel.

Greetz
Sniper
Newbie
 
Posts: 2
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:10 pm
Location: Aarschot

Postby SunTzu on Mon Jun 26, 2006 11:35 pm

ge kunt ook is gewoon langskomen op ne speeldag en is wa praten met de mensen daar. Ben er zeker van dat iedereen zich heel informatief opsteld.

Grtz Greg

team \/
User avatar
SunTzu
World Cup player
 
Posts: 278
Joined: Sun Feb 13, 2005 10:36 pm

Postby Pollement on Tue Jun 27, 2006 6:04 pm

Ik ben eingelijk begonnen door als eerste op het veld van Paintballvalley te spelen, ik vond ut fun en bleef maar gaan.

Men stelde me voor voor in de competitie werld te stappen waardoor ik een Ion Kit kocht dan azo gaan spelen en steeds meer dingen kopen hoppers(laadbak) kleren gerief voro onderhoud voor op competitie.

En ja dan opeens koop je je een andere marker(geweer) mijne was nu van Angel(goed merk) maar je hebt ook nog veel andere markers.

zo kwam ik erin :P

greetz, Pollement
[url=www.paintballvalley.be]°°° Proud Member Of Death Valley °°°

Image[/url] Image
User avatar
Pollement
World Cup player
 
Posts: 372
Joined: Mon Feb 13, 2006 10:07 pm
Location: Kortrijk


Return to How To Get Started?!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron