serieuze blauwe plekken

Discuss mechanical semi-auto markers like the Tippmann 98 or most Spyders here

Moderator: Moderator

serieuze blauwe plekken

Postby zilladude on Tue Feb 26, 2008 4:47 pm

ik heb daarnet van 20-25 m afstand eens op men broer geschoten bij men tippmann 98c , hij klaagde meteen dat het veel pijn doet en ook meteen was er een blauwe plek... hij had nochtans een t-shirt en een dikke pull aan , is dit normaal ?? hij heeft zo'n worr machine rg , hij heef tvan dezelfde afstand op men been geschoten en ik heb ook meteen een blauwe plek , zijn dit niet geen markers om mee op mekaar te knallen ofzo ? ik kan de velocity van men marker wel regelen heb ik gezien , wat doet dit juist ? mss het daar wat minder zetten , dan knalt hij mss niet zo hard ? maar op men broer zen marker staat dat niet ?

grtz
lorenz
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: serieuze blauwe plekken

Postby Mathieu on Tue Feb 26, 2008 5:29 pm

Je kan er idd wel blauwe plekken aan over houden, alhoewel dat 20-25m niet echt enorm veel zeer zou mogen doen. Moest je kunnen zou ik je marker ergens eens op de chrono houden om te kijken of hij niet boven 300 FPS shiet.

Wacht maar tot je sup'air speelt :P
Image
User avatar
Mathieu
League player
 
Posts: 199
Joined: Wed Aug 02, 2006 9:28 am

Re: serieuze blauwe plekken

Postby zilladude on Tue Feb 26, 2008 6:04 pm

Mathieu wrote:Je kan er idd wel blauwe plekken aan over houden, alhoewel dat 20-25m niet echt enorm veel zeer zou mogen doen. Moest je kunnen zou ik je marker ergens eens op de chrono houden om te kijken of hij niet boven 300 FPS shiet.

Wacht maar tot je sup'air speelt :P


zo'n chrono hier in de buurt vinden gaat niet simpel zijn denk ik , maar kzal eens rondzoeken , ik heb al eens indoor geknald ergens en toen zelfs op 1 m afstand enzo .... vrij weinig blauwe plekken aan over gehouden , zullen wss maar flut markers geweest zijn ! maar zo'n tippmann damn ! die knalt hard !
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: serieuze blauwe plekken

Postby FUBAR on Tue Feb 26, 2008 7:22 pm

welcome to the real world of PAINtball my friend! ;-)

Hehe, zeker wel es checken of je marker niet boven 300fps schiet, dit kan je normaal op ieder veld of competitie checken. Vele spelers (waaronder ik ook) hebben zelf een (hand)chrono...

Marijn
Image
I can out learn you, I can out read you, I can out think you, and I can out philosophize you,... and I'm gonna out last you.
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Re: serieuze blauwe plekken

Postby zilladude on Tue Feb 26, 2008 10:14 pm

we hebben net die vijs volledig toegedraait , nu knalt hij al wat minder hard , is fucking leuk zo in de donker :p heel spannend :lol: mag dat wel zo die vijs helemaal toe doen ? kheb ze nu 2 draaien terug open gedaan , is al terug iets harder

nog effe een vraagje , men broer heeft hier zo'n grote fles AR/CO2 staan voor zen lasautomaat , is dat hetzelfde gas als in de paintball bottles ? kheb wat opgezocht via google het is een mengeling van 2gassen , 75% co2 en 25% argon
zou dat gaan om mee te paintballen ?
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: serieuze blauwe plekken

Postby guzzie on Fri Feb 29, 2008 5:33 pm

denk dat argon een beetje te duur is om zomaar me te paintballen, als het al zou werken, als je van een grote CO2 fles je bottle wilt vullen moet je zien dat de grote CO2 fles er 1tje is met stijgbuis! dit om er voor te zorgen dat je vloeibaar CO2 aftapt!
guzzie
Newbie
 
Posts: 4
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:14 pm
Location: Putte-Stabroek

Re: serieuze blauwe plekken

Postby zilladude on Sat Mar 01, 2008 12:26 pm

die stijgbuis , dat zit binnenin ? is er een manier waarop je dat kan zien ? want ik heb er ondertussen al 1tje gehuurd , de gasboer zei me dat het speciaal voor co2 was dus wss zal het wel goed zijn he ? grtz
newbie looking for some info ;)
User avatar
zilladude
Rental
 
Posts: 26
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:36 pm
Location: tienen,belgie

Re: serieuze blauwe plekken

Postby Beffie the Vaginaslayer on Tue Mar 11, 2008 9:22 pm

Co2 word onder andere ook gebruikt in tapinstallaties ( cola ' bier ) waar een stijgbuis dan weeral niet nodig is dus let op wat je meekrijgt.
Image
User avatar
Beffie the Vaginaslayer
World Cup player
 
Posts: 336
Joined: Sat Mar 05, 2005 10:24 pm


Return to Semi-Auto Markers

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron