Probelemen bij het vullen

This is the place to get rid of your compressed air or CO² tank, bottle cover, regulators, fill stations etc!

Moderator: Moderator

Probelemen bij het vullen

Postby steppe on Tue Dec 19, 2006 3:38 am

Yow, ik heb me onlangs een tippmann gekocht en heb er een grote gasfles bijgekregen.

Die is nu leeg maar ik ben gewoon een nieuwe gaan kopen in een drankencentrale (een fles acid noemen ze het (CO2)).
Ik weet niet hoe het komt maar er kan 300gr (12ounces) CO2 in mijn klein flesje (vulling) maar ik krijg er maar 50gr in. Als ik paintball is mijn gasfles ook zeer snel leeg. (Ik heb gewoon op de grote fles die ik in de drankencentrale ben gaan halen mijn stukken op gemonteerd om mijn klein flesje te vullen, en toch krijg ik er maar ongeveer 50gr in)

Heb ik iets misgedaan of wat kan ik er aan doen.
Heb er nog niet zoveel ervaring mee...

Christophe
steppe
Newbie
 
Posts: 4
Joined: Tue Dec 19, 2006 3:29 am

Postby zenith on Tue Dec 19, 2006 12:16 pm

Als je van plan bent om veel te gaan paintballen zou ik toch overwegen om op geen CO2 te gebruiken en over teschakelen op perslucht.
Dat kan je op tal van plaatsen bij vullen.
Van waar ben je ergens ?
Koop een goedkoop stalen fleske en je ben van veel problemen af.
Vraag maar eens rond op het forum.
My setup:
PM6 clear --- clear parts
v!rtue inside
VLocity/DXS Puls
Stako + Guerrilla Air LP



Image
User avatar
zenith
Ghent-Unit member
 
Posts: 541
Joined: Fri Apr 29, 2005 12:31 pm
Location: Ghent-Unit zone

Postby steppe on Tue Dec 19, 2006 1:29 pm

Ik ben van aalst

maja kheb nu grote en kleine flessen CO2 daarmee dak het vraag.

Heb ook al gedacht aan perslucht, is er veel verschil tss de 2?
Perslucht kunt ge zeker niet ik kleine flesjes CO2 steken...
steppe
Newbie
 
Posts: 4
Joined: Tue Dec 19, 2006 3:29 am

Postby Spikey on Tue Dec 19, 2006 6:20 pm

tprobleem is waarschijnlijk da die kleine fleskes dieje probeert te vullen nie volledig leeg zijn der zit nog steeds co2 gas in terwijl het mee co2 de bedoeling is van de flesjes te vullen met vloeistof.Dus als ge der voor gezorgt hebt dat het kleine flesje volledig leeg is zijn der nog 2 dingen die je kan doen om het vullen optimaal te laten verlopen 1het lege kleine co2 flesje koud maken in de vriezer(hoeft er geen uren in te zitten als het gewoon maar goed kou is)aangezien de vloeibare co2 koud is en door opwarming tot gas wordt omgezet dus hoe warmer uw flesje hoe meer gas er gaat ontstaan en dus ook minder plaats om vloeistof te vullen(zelfde probleem als da ge hebt waneer ge uw fleske vult waneer ge het niet eerst hebt leeg gemaakt) en ten 2de is die grote bidon schuin naar beneden leggen of zelfs omgekeerd waardoor je dus enkel de vloeistof gaat vullen(gas zit steeds bovenaan en de vloeistof onderaan).Nu voor het verschil met perslucht,co2 is zeer onderhevig aan de temperatuur aangezien uw marker schiet op de gas en niet op de vloeistof werkt dit dus enkel optimaal in warm weer(vloeistof gaat snel tot gas omgezet worden) bij koud weer ga je heel snel de vloeistof in je marker krijgen waardoor je veel afwijkingen zal hebben op je pballs.Perslucht daarentegen is praktisch niet onderhevig aan de temperatuur dus geen verschil in de winter of zomer en je hp flesje kan je steeds bijvullen je hoeft het niet leeg te maken omdat je telkens de luchtdruk gaat verhogen uit vb een duikfles.'K hoop dat dit een beetje helpt bij je probleem.
Als er iets nog niet duidelijk is kan je ma altijd een PM sturen.

Grtz
Image
User avatar
Spikey
Rental
 
Posts: 10
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:52 pm
Location: Ghent

Postby RoBok-E on Tue Dec 19, 2006 10:16 pm

Zeer goede uitleg van onze chemicus spikey. Je kan inderdaad de fles omkeren, maar een fles CO2 kopen met stijgpijp is nog gemakkelijker om te vullen. Dan komt er vooral vloeibaar gas naar binnen in uw flesje. Ook het volledig leeglaten van uw flesje is zeer belangrijk. Succes

TC RoBok-E TC :twisted:
User avatar
RoBok-E
World Cup player
 
Posts: 632
Joined: Fri Nov 03, 2006 8:05 am

Postby steppe on Wed Dec 20, 2006 8:31 am

bedankt mannen!

Christophe
steppe
Newbie
 
Posts: 4
Joined: Tue Dec 19, 2006 3:29 am

Postby steppe on Wed Dec 20, 2006 3:48 pm

seg mag ik toevallig uw nummer eens hebben
mocht ik thuis nog problemen hebben dan kan ik u eens bellen..

joow
steppe
Newbie
 
Posts: 4
Joined: Tue Dec 19, 2006 3:29 am

Postby RoBok-E on Thu Dec 21, 2006 10:09 pm

Je mag me steeds bellen bij problemen: 0477/27.31.82.

TC RoBok-E TC :twisted:
User avatar
RoBok-E
World Cup player
 
Posts: 632
Joined: Fri Nov 03, 2006 8:05 am


Return to pBay - AIR systems & acc's

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron