Paintball schoenen: hoge of lage?

Sights, springs, triggers, drop forwards, valves, bolts and whatever you want!

Moderator: Moderator

Hoge of lage schoenen voor paintball?

Poll ended at Sat Sep 16, 2006 10:55 am

Hoge schoenen (met enkelbescherming)
7
87%
Lage schoenen (zonder enkelbescherming)
1
12%
 
Total votes : 8

Paintball schoenen: hoge of lage?

Postby Enya on Thu Aug 17, 2006 10:55 am

De schoenen die ik altijd gebruikte voor te paintballen beginnen stilaan te slijten. Ik zou me dan ook deftige schoenen willen aanschaffen.

Blijkbaar is er maar beperkte keuze tussen dye en jt, en nu zou dye er nog mee stoppen ook :?:
Blijven voorlopig dus alleen de jt schoenen over (tenzij iemand nog andere merken paintball schoenen weet?).

Nu dan mijn vraag: welke vinden jullie de beste, de hoge of de lage versie? En waarom zou je deze kiezen? Enige voordelen/nadelen die jullie ondervonden hebben?

(ik speel suppair centraal-back, eventueel naar de corners)
Paintballgreetz,
MJ

Image
Proudly sponsored by XXX-sports | Proto | New Designz | Tomahawk
Enya
Serious Sam
 
Posts: 79
Joined: Wed Mar 22, 2006 12:32 pm

Postby zenith on Thu Aug 17, 2006 2:46 pm

Hoge schoenen met enkelbescherming lijkt me wel logisch want u enkels omslaan is niet echt fun :s
Pas op ik heb dat ook niet zo maar ik zou er de volgende keer wel over nadenken.
My setup:
PM6 clear --- clear parts
v!rtue inside
VLocity/DXS Puls
Stako + Guerrilla Air LP



Image
User avatar
zenith
Ghent-Unit member
 
Posts: 541
Joined: Fri Apr 29, 2005 12:31 pm
Location: Ghent-Unit zone

Postby ByTe on Thu Aug 17, 2006 6:32 pm

in uw geval als back zou ik half-hoog schoenen nemen. lage is goed voor als je snel moet lopen aangezien uwe voet dan flexibel kan bewegen en die schoen ook wat lichter is.

zelf vind ik Dye's ATC wel prima, verkies die zelfs boven men voetbalschoenen met korte noppen ook al zijn die iets lichter.
met de JT's heb ik geen ervaring.
www.p8ntball.be, First Endeavor Paintball, Empire, E-Vents, Diablo and RPS paintballs, KEE Action Sports, Virtue.
watch the the paintball channel
User avatar
ByTe
League player
 
Posts: 200
Joined: Sun Sep 05, 2004 8:36 pm
Location: Tongeren

Postby FUBAR on Fri Aug 18, 2006 1:07 pm

Wat eigenlijk ideaal is, zijn Rugby schoenen. Zijn min of meer voetbal schoenen met enkelbescherming. Flexibel met noppen en bescherming. Maar is niet altijd even gemakkelijk aan te geraken...

zoiets dus, maar dan zonder stalen noppen:
Rugby cleats
Image
I can out learn you, I can out read you, I can out think you, and I can out philosophize you,... and I'm gonna out last you.
User avatar
FUBAR
Site Admin
 
Posts: 969
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Location: Gent - België

Postby Enya on Fri Aug 18, 2006 5:32 pm

Thanx voor jullie respons allemaal. Het zullen dan waarschijnlijk toch de iets hogere schoenen worden om wat enkel-versteviging te hebben, maar wel "echte" paintball schoenen.

Die rugby schoenen zien er wel mooi uit, maar ik krijg toch een beetje de kriebels als ik zulke noppen zie. De snapshoots trophy zit nog vers in mijn geheugen....

Dit weekend heb ik eventjes met tony gepraat en hij is nu nog altijd niet 100% genezen. De andere jongen (die met zijn knie) die kan het sporten voortaan vergeten, hij mag niets meer doen van de dokters.
Bij allebei de accidenten waren schoenen met zulke nopjes gedragen dus daar pas ik toch op. :wink:
Paintballgreetz,
MJ

Image
Proudly sponsored by XXX-sports | Proto | New Designz | Tomahawk
Enya
Serious Sam
 
Posts: 79
Joined: Wed Mar 22, 2006 12:32 pm

Postby SunTzu on Sun Aug 20, 2006 4:05 pm

denk niet dat het aangetoond is dat de nopjes de reden waren voor de verwondingen. ze zullen er mss tot hebben bijgedragen, dat wel maar niet de oorzaak.

Voor mij blijven voetbalschoenen het beste voor veel grip en het feit dat ze lichter zijn. Gemakkelijkere beweging. Bij elke sport zijn er gevaren voor blessures. Bij voetbal en rugby komen deze blessures wel eens voor maar dat komt door het verkeerd terecht komen. Dit kan volgens mij ook met JTs en ATC gebeuren. Kwestie van wat jezelf belangrijk vind. Voetbalnoppen zijn er ook om met verschillende ondergronden om te gaan. In verschillende materialen en hoogtes.

Als je toch echt tegen noppen bent zijn er ook altijd voetbalschoenen en rugbyschoenen voor kunstgras met hele fijne nopjes die niet in de grond graven en je been dus niet tegen houden als je verkleerd terecht komt.

my 2 cents
User avatar
SunTzu
World Cup player
 
Posts: 278
Joined: Sun Feb 13, 2005 10:36 pm

Postby Enya on Sun Aug 20, 2006 6:39 pm

SunTzu wrote:Als je toch echt tegen noppen bent zijn er ook altijd voetbalschoenen en rugbyschoenen voor kunstgras met hele fijne nopjes die niet in de grond graven en je been dus niet tegen houden als je verkeerd terecht komt.


kan je daar misschien merknaam op plakken? Kwestie van het eens te kunnen bekijken.thx (of als je zelf ergens een foto hebt liggen, graag dan)
Paintballgreetz,
MJ

Image
Proudly sponsored by XXX-sports | Proto | New Designz | Tomahawk
Enya
Serious Sam
 
Posts: 79
Joined: Wed Mar 22, 2006 12:32 pm

Postby jakob on Sun Aug 20, 2006 7:37 pm

hockeyschoenen en idd kunstgrasvoetbalschoenen hebben kleine nopjes.
maar op een nat veld heb je daar niet echt veel aan hoor.
Image
User avatar
jakob
League player
 
Posts: 104
Joined: Fri Feb 03, 2006 5:46 pm
Location: Valkenswaard(brabant)

Postby oxia on Sun Aug 20, 2006 8:17 pm

als je die voor op kunstgras wilt hebben ga gewoon een scapino of brantano en vraag multi-stuts is denk ik hetgeen ze voorhebben
oxia
Serious Sam
 
Posts: 54
Joined: Sun Apr 16, 2006 4:00 pm
Location: balen

Postby SunTzu on Tue Aug 22, 2006 4:51 pm

een zool zoals deze http://www.sportmaat.nl/voetbalschoenen ... aiserteam/

gelieve niet op het model te letten ;)

bewegingvrijheid en lichter dus betere startsnelheid, deze is dan wel weer nadelig bij een nat en modderig veld.

Verschillende velden verschillende noppen da heb ik toch meegenomen van mijn voetbaltijd :P
User avatar
SunTzu
World Cup player
 
Posts: 278
Joined: Sun Feb 13, 2005 10:36 pm

Postby twan on Tue Aug 22, 2006 10:15 pm

Enya wrote:
Dit weekend heb ik eventjes met tony gepraat en hij is nu nog altijd niet 100% genezen. De andere jongen (die met zijn knie) die kan het sporten voortaan vergeten, hij mag niets meer doen van de dokters.
Bij allebei de accidenten waren schoenen met zulke nopjes gedragen dus daar pas ik toch op. :wink:



Hmm tony droeg idd voetbal schoenen, die andere jongen met zijn knie, was dat john(demo) of dennis (xistence), dennis is namelijk idd gebeurt met paintball (weet niet wat voor schoenen) en hij mag voorlopig niet paintballen, John heeft altijd al wat zwakke knietjes(voorheen met voetbal ook al ) gehad en heeft niet echt een ongeval gehad met paintball, maar hij mag idd niet meer sporten van de doktors (heeft ie wel gedaan de eerste leg van pdc heeft hij gespeeld met een brace maar had `s avonds een hele dikke pijnlijke knie)

Maar ik ken er heel veel die met voetbal schoenen paintballen, ikzelf ook (al zo`n 8 jaar) alleen heb ik met kleine noppen, en nog geen enkele blessure gehad door mijn schoenen, als je die grote noppen hebt tja dan kan je weleens blijven steken, maar ik geloof niet dat het alleen aan het schoeisel ligt een goede warming up en beheerste moves helpen ook heel veel.
Daarom train eens lekker op die moves, want meestal worden er gewoon games tegen mekaar gespeeld en geen skills of moves getraind.
Image
sponsord by paintball-direct, wdp, tomahawk
twan
Rental
 
Posts: 27
Joined: Wed Apr 05, 2006 9:59 pm


Return to Everything Else...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron